Binnen! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Arnoud - WaarBenJij.nu Binnen! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Arnoud - WaarBenJij.nu

Binnen!

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

14 Augustus 2012 | Australië, Adelaide

First in! Ik had echt de Gestapo verwacht, maar in Adelaide deed NIEMAND moeilijk. Mijn vlucht was de eerste die landde om 6.30 en ik was als eerste door alle checks. Overgeslagen door de honden, no questions asked bij de douane, en ten slotte bij de quarantaine checks stuurden ze me naar pad B d.w.z. direct naar buiten, zonder alle xrays. Vrijwel iedereen moest door pad A, maar ik had op het formuliertje van te voren YES ingevuld dat ik eten had - liquorice, drop - en dat mocht naar binnen zeiden ze, en voor de rest geloofden ze t wel. Dus een tip voor alle Australie gangers: neem drop mee en declareer dat, dan vinden ze je eerlijk en kom je misschien wel onder de checks uit! Ik had trouwens ook stiekem kauwgom mee, haw-haw!

Toen moest ik dus naar mijn residence zien te komen. Daar hebben we tegenwoordig apps voor! Busroute opzoeken, GPS kaarten aanzetten, alles op je telefoon en tablet. Dat had ik natuurlijk wel stiekem een beetje voorbereid thuis. Waar ik niet op voorbereid was, was de bizarre bus hier - halverwege rijdt het ding op een soort track van twee sporen waarover hij met 100 km/h naar de suburbs kart. Die track is niet recht maar slingert in alle dimensies, en de chauffeur stuurt er niet altijd even smooth door. Ze (de Duitsers die het aangelegd hebben) noemen het de O-Bahn, ik noem het de rollercoaster bus. Maar het is wel goed snel en de bussen lijken op tijd te rijden, dus prima!

Rond 10 uur stond ik bij de receptie van de residence en werd het formulierenvuur weer geopend. Echt voor elke scheet die je laat moet je hier 3 formulieren invullen om te verklaren dat niemand verantwoordelijk is voor schade aan de omstanders, de ozonlaag en het broeikaseffect. In dit geval kreeg ik 5 formulieren voor de kamer sleutels etc plus eentje die ik moest ondertekenen dat ik alle formulieren wel had gekregen.

Dat formele zit ook in alle regels hier, die zo over the top zijn dat iedereen ze negeert. Op kurkdroge vloeren staan gele pionnen CAUTION WET FLOOR, in de keuken hangt een chemicalien veiligheidsdocument (MSDS) voor het afwasmiddel en het brandalarm wordt naar verluidt zo vaak getest dat het halve gebouw gewoon binnen blijft.

Anyway, ik heb mn tassen neergezet en ben meteen door naar de bank gegaan om een rekening te openen... en naar de Mc voor internet. Daarna slapen. Best oke bed. Geen MSDS voor gezien. Doei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

7 maanden Adelaide

Op afstudeerstage met halverwege de Australische zomervakantie!

Recente Reisverslagen:

23 December 2012

Kerst roadtrip

02 November 2012

Warme weken

14 September 2012

Keep moving

23 Augustus 2012

House upgrade!

20 Augustus 2012

Weekend
Arnoud

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 5048

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2012 - 17 Maart 2013

7 maanden Adelaide

Landen bezocht: