Five forms a day keep the jetlag away - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Arnoud - WaarBenJij.nu Five forms a day keep the jetlag away - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Arnoud - WaarBenJij.nu

Five forms a day keep the jetlag away

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

17 Augustus 2012 | Australië, Adelaide

Elke keer als ik een Nederlandse klok zie zegt mn lichaam "lol zie je wel, tijd om te slapen!" De afgelopen dagen heb ik de stad verkend, de campus verkend (incl charity volunteer wervings BBQ), het huis verkend (want dat zit vol met andere internationale studenten), en uiteraard heel veel FORMULIEREN verkend. Alles om niet om 15 uur (ochtend NL) in slaap te vallen. Inmiddels zijn dus een bankrekening, simkaart (die was makkelijk), Medicard, en studentenkaart in de pocket. Nu zit ik in de plaatselijke McD het internet te leechen, aangezien dat superduur en superslecht is in het studentenhuis (ga ik niet nemen, overweeg nu een 3G kaartje). Na het regelen van dit blogje is het inmiddels 21.30 - beter dan gisteren - dus is die jetlag morgen verslagen?

Alles is bizar duur hier. In de goedkope supermarkten ben ik nog niets onder de 1 AUD tegengekomen (87ct EUR), een heel brood is bijvoorbeeld al gauw 5 AUD. Maar een paar jaar terug was 1 AUD nog iets meer dan 50ct EUR, nu is de euro gewoon hard gedaald... beter dat de uni me in AUD betaalt dus!

Waar halen ze het geld vandaan, dat vraag ik me nou al tijden af. Gisteren nam een huisgenootje uit Maleisie me mee op een tour rond de Mawson Lakes campus. Het instituut waar ik zit blijkt de trots van de uni directeur te zijn, die er een gloednieuw lab voor heeft opgetrokken dat eruit ziet als de set van CSI, met glazen wanden en security doors en dikke plasma schermen. Maar op onderzoeksapparatuur leek wel een beetje bezuinigd te zijn... But no worries mates, ik werk niet in die showroom!

In Nederland wordt het 35 graden las ik-hier regent het al dagen. Nog niet echt fotoweer dus, maar ik heb er al wat geschoten. Stay tuned, zodra ik mn laptop (ipv tablet) aan het internet heb, komen ze erbij en ga ik het profiel wat optuigen!

  • 17 Augustus 2012 - 22:31

    De Tantekes:

    Hoi Arnoud !
    Wat tof dat je nu op avontuur in Australie bent, er maar van genieten nu je de mogelijkheid hebt hoor!
    Eerlijk gezegd wel knap wat je doet, helemaal alleen al die maanden ver van huis, of ben ik nu een ouderwetse trien? BTW nog proficiat met je Cum Laude, wat een prestatie. Stiekum zijn we wel trots op je.
    Afijn, we zullen je blog blijven volgen, zodat we weten wat je allemaal meemaakt.
    Heel veel groetjes en een dikke knuffel van,
    Gerda en Riet

  • 20 Augustus 2012 - 09:35

    Onno:

    He Arnoud het zal wel een cultureshock voor je zijn. Melatonine is altijd een goede voor een jetlag... maar je blijft er een aantal dagen last van houden.
    Verder is het heel leuk te lezen hoe het daar met je je gaat.
    Ja en je weet dat de Aussies gewoon veel vlees eten en geen brood, dat zal nog moeilijk voor je worden om een normaal Nederlands eetpatroon te behouden... nou we horen het wel van je.
    En ja.. het was hier (eindelijk) super warm. zalig met je zus op een boot naar verlaten eilandjes geweest om daar een bbq te doen verder gewoon een weekend om je niet al te druk te maken.
    Ok gozer have fun there en hou ons op de hoogte.

    grt

    Onno

  • 22 Augustus 2012 - 01:17

    Arnoud :

    Hoi Gerda en Riet, leuk dat jullie meelezen! Het is een wat verdere trip dan vorig jaar voor me he, maar erg leuk! Mag ik jullie nieuwe adres nog per mail (arnoudonnink a.t gmail pu.nt com), voor als ik eens een leuk kaartje tegenkom!

    @Onno Zeker waar van dat vlees, laatst zag ik 24 worsten (niet worstjes) voor $7. Heb er 10 voor $3.50 genomen, gewoon om de smaak te pakken te krijgen, en al 6 op :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

7 maanden Adelaide

Op afstudeerstage met halverwege de Australische zomervakantie!

Recente Reisverslagen:

23 December 2012

Kerst roadtrip

02 November 2012

Warme weken

14 September 2012

Keep moving

23 Augustus 2012

House upgrade!

20 Augustus 2012

Weekend
Arnoud

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 5050

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2012 - 17 Maart 2013

7 maanden Adelaide

Landen bezocht: