Warme weken - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Arnoud - WaarBenJij.nu Warme weken - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Arnoud - WaarBenJij.nu

Warme weken

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

02 November 2012 | Australië, Adelaide

(Gisteravond geschreven, vandaag geplaatst vanaf werk)

Hoi allemaal! In mijn drukke Australië routine heb ik even een gaatje gemaakt voor een update, want ik heb geen zin om af te wassen. (En natuurlijk omdat het alweer zo lang geleden is!) Inmiddels zit ik relaxed in mijn huisje aan zee, waar een aangename wind waait en - ook belangrijk - een goedkope supermarkt te vinden is! Het leven hier was duur, om maar wat voorbeelden uit de gewone super te noemen: melk $2/L, zalm $28/kg, afwasborstel $4, pak havermout of bloem $3, 70g bouillon $2.15, fietspomp $60, fietslampjes $40. Maar bij Drake's Foodland zijn de meeste prijzen ongeveer de helft daarvan, dus nu houd ik meer geld over voor reizen. Speciale vermelding (met bijgevoegde foto) voor watermeloen: die is op goede dagen 70 ct / kg, goedkoper dan flessen water dus. De fietsen die gratis bij het huis kwamen heb ik intussen opgelapt - banden zijn gratis opgepompt via het tankstation in de straat. Lampjes ga ik maar uit China laten overvliegen (of als de gierige Sinterklaas ze dit jaar weer tussen de cadeautjes stopt, houd ik me aanbevolen!)

Ik ga nu twee dagen per week naar een microscoop in het centrum van de stad, en dat is mooi want die middagen kan ik vrij nemen! Rond 13 uur kom ik dan uit de koele microscoop kelder met airco, precies op tijd om maximaal te "genieten" van de brandende middagzon. In augustus vond ik het nog bijzonder dat de gemeente door de hele stad gratis waterkraantjes had gezet, maar nu snap ik waarom: dat is goedkoper dan elke dag een bosje lijken van de straat te moeten vegen. Hier zonder water de deur uitgaan is echt vragen om problemen. De groene grasvelden uit augustus zijn intussen al aardig geel aan het worden, en ik ben ook behoorlijk verkleurd. Gelukkig wel op een goede manier - nog steeds niet verbrand!

We hebben al aardig wat uitjes en reizen gedaan met de groep internationale studenten, die ook steeds groter wordt. We hebben gekampeerd in Flinders Ranges en daar bergen beklommen, zijn met het OV naar wijnstreek McLaren Vale gegaan, hebben stranden bezocht, etc. Verder zijn er natuurlijk veel festivals waar je al dan niet gratis eten kunt scoren. Als er niets bijzonders is, wat eigenlijk best bijzonder is, dan houden we een filmavond op vrijdag en kunnen we op zaterdag eindelijk wassen draaien en huizen schoonmaken. Nu zijn we een trip aan het plannen naar Uluru, die duurt 5 dagen dus daarvoor moeten we 3 vrije dagen opnemen. Helaas had de universiteit voor allerlei dagen in november al de microscoop voor mij gereserveerd (en dat kost ze $80/uur) maar het lijkt erop dat dat verzet kan worden.

Zondag wordt het 30 graden, dus tijd voor een BBQ bij mij thuis! Net als vorige keer met m'n verjaardag (bij het vorige huis) neemt iedereen eten mee, dus veel eten voor weinig werk. Daarna kunnen we naar het strand en 's avonds is er het mooie schuurtje naast mijn huis met banken, pingpongtafel, stereo, DVD-speler en (zelf gekocht voor $70) een Playstation 2 met 10 spellen. Dus, zometeen vlees marineren...

Jullie wens ik veel sterkte met de aankomende winter (of is het al praktisch winter?) Bedankt voor de leuke post en tot de volgende keer!

P.S. Ik ben elke week wel even op Skype te vinden om te chatten of bellen, rond 9:30 - 13:30 of 23:30 - 00:30 Nederlandse tijd. Vaker doordeweeks dan in het weekend, want ik heb dan niet altijd internet. Skypenaam: arnoudonnink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

7 maanden Adelaide

Op afstudeerstage met halverwege de Australische zomervakantie!

Recente Reisverslagen:

23 December 2012

Kerst roadtrip

02 November 2012

Warme weken

14 September 2012

Keep moving

23 Augustus 2012

House upgrade!

20 Augustus 2012

Weekend
Arnoud

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 5044

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2012 - 17 Maart 2013

7 maanden Adelaide

Landen bezocht: