House upgrade! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Arnoud - WaarBenJij.nu House upgrade! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Arnoud - WaarBenJij.nu

House upgrade!

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

23 Augustus 2012 | Australië, Adelaide

Behold mijn nieuwe optrekje voor de komende maanden: http://www.semaphorehouse.com.au/ ! Staat op de weg naar het strand, paar minuten lopen! Gisteren gemaild, gisteren gaan kijken. Op 10 september komt er toevallig een kamer vrij, of eigenlijk een huisje want ik ga niet in het grote oude huis maar in een los eigen huisje erachter. Met privekeuken (incl gasoven en pannen), eigen douche/wc, en airco. Het wordt gerund door een blij oud hippievrouwtje die het huis (ouder dan haar!) heeft opgeknapt, en volgens de andere bewoners heel snel met onderhoud enzo is. Dat geloof ik wel, want verder biedt ze gratis supergoede fietsen te leen aan en had ze nog wel een ovenschaal op zolder staan voor me. Perfect dus! Ze houdt ook niet van bureaucratie dus er hangen niet overal nagging signs en voor kokend water hoef je geen formulieren in te vullen. Als het aan haar ligt ten minste, want als je hier bijvoorbeeld een boiler koopt dan is het bedrijf verplicht hem tot lauw water te beperken, anders zijn mensen natuurlijk zo dom dat ze vol onder een straal met kokend water gaan staan.

De wijk Semaphore is op de kaart vlak naast de Mawson Lakes campus, maar er gaat geen directe OV-verbinding naar toe dus moet ik via de stad, in een V-vorm omweg. Naar de stad is 20 minuten en vanuit daar naar Mawson Lakes nog eens 30, maar direct fietsen naar de campus schijnt ook te kunnen. Ze zijn in Adelaide fietspaden aan het aanleggen (groen i.p.v. rood) maar ik weet niet of ze daar ook lopen. Die route ga ik natuurlijk proberen (helm verplicht).

De huur is trouwens $145/week, zelfs goedkoper dan de kamer waar ik nu zit ($150)! Dat lijkt duur (ca 500 EUR/maand) maar dat ligt weer aan die wisselkoers, een paar jaar geleden was precies hetzelfde bedrag nog 300 EUR/maand. Voor mij maakt het niets uit, aangezien ik vanaf komende week in $ uitbetaald krijg van de universiteit. De huur is nog niet eens de helft van dat wekelijkse bedrag. Ik moet wel zelf stroom en gas betalen (naar gebruik, geschat ca. $10/week), water gaat voor $5/maand en als ik wil kan ik zelf ADSL aanvragen. Al met al een goede deal in het superdrukke Adelaide! De meeste mensen die daar zitten blijven er voor de hele lengte van hun studie, tot wel 4 jaar, en de vorige bewoonster van mijn unit gaat ook alleen maar weg vanwege een tragische ziekte (terug naar huis). The old lady was blij dat ze direct een nieuwe huurder vond want leegstand is financieel niet goed voor haar project - maar volgens mij heeft dat huis nooit lang gebrek aan belangstelling. Lucky me was first!

Ik was al even naar het strand gelopen, maar daar heb je echt nog niets te zoeken met de stormen van de afgelopen week. De wind haalt 90 km/h en zeker aan de kust was het gestoord. De strandpaviljoenen en het mini pretpark met mini Eiffeltoren stonden al wel klaar voor de zomer, en dat zag er niet slecht uit. Maar voor nu is het dus regen, wind en storm. Ik was van plan om vandaag op de uni de verplichte 11 online veiligheidscursussen te doen, incl. eentje zodat je leert hoe je niet op je bek gaat terwijl je door het gebouw loopt. Vanwege griepverschijnselen thuis gebleven, en terecht want volgens huisgenoten zat de hele uni zonder stroom door de storm. Uiteraard gingen alle 500 alarmen af uit voorzorg omdat de sensoren niet meer werkten. Ben blij dat ik niet in dat drama heb meegespeeld, lekker buiten staan in de storm omdat het gebouw eventueel mogelijk in brand zou kunnen staan zonder dat we het weten.

Anyway, morgen om 11 uur heb ik een introductie afspraak op het lab, dus ik ga nu vroeg slapen. Kijken of dan alles weer werkt. Adios!

== P.S. voor de eerste foto's, klik op Foto's links! ==

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

7 maanden Adelaide

Op afstudeerstage met halverwege de Australische zomervakantie!

Recente Reisverslagen:

23 December 2012

Kerst roadtrip

02 November 2012

Warme weken

14 September 2012

Keep moving

23 Augustus 2012

House upgrade!

20 Augustus 2012

Weekend
Arnoud

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 5039

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2012 - 17 Maart 2013

7 maanden Adelaide

Landen bezocht: